Waxerspasstime's Weblog
Miniature wargaming blog

PRAVILA

Aj da napišem nešto i o pravilima (dok mi se ne napune baterije).
Igra je skirmiš (svaka figura za sebe) bazirana na D6 (blagoslov za one koji ne vole D10 i D20), a mere su u inčima. Igra se po principu naizmenične aktivacije, s tim što postoje rifjuzali kao u konfrontu.
Krug je podeljen u dve faze, mentejnens i akcionu.
Na početku svakog kruga određuje se ko ima dominaciju (inicijativu) tako što se utvrdi ko je više protivničkih jedinica ubio u prošlom krugu.
U svakoj aktivaciji jedinica može da izvrši jednu akciju (hodanje, trčanje, pucanje (uključuje hodanje), juriš, napad, povlačenje, fokus, koncentracija). Svak jedinica se aktivira jednom po krugu (osim lemjura).

Bit igre je nešto slično fokus manipulaciji, tj. komandant (koga armija moze imati samo jednog bez obzira na broj poena) kao i nezavisni modeli imaju CMD karateristiku. Ona donosi broj komandnih poena po krugu onoliki koliki je zbir CMD karakteristike svih figura u armiji (bolje reci bandi). Sa tim komandnim poenima mogu figurama da se budže borbene karakteristike, da se teraju da trče ili jurišaju preko teškog terena ili da se aktiviraju razne specijalne karakteristike i naređenja. Gubitkom jedinice momentalno se gube njeni komand poeni.
Mislim da menadžmet komandnih poena ima veći uticaj na igru nego menadžment fokusa u Vormašinu.

Borba je slična borbi u Rezolušunu: Borbena sekvenca je obostrana, tj. obe strane bacaju onoliko kockica kolika im je borbena karakteristika i rezultati se primenju simultano. Svaka kockica koja izjednači ili prebaci difens karakteristiku protivnika ostvarila je pogodak. U zavisnosti od oružja (svako oružje ima svoju tabelu) određeni broj pogodaka (umanjeno za jačinu oklopa protivnika) skida određenu količinu životnih poena . Neka oružja osim štete mogu i da obore protivnika ili mu nanesu neki drugi efekat.
Kada se jedinici skine određeni broj poena (individualna karaktristika upisana na kartici jedinice) ona biva ranjena i smanjuju joj se borbeni potencijali (ako nije fanatik, u kojem slučaju joj se povećavaju borbeni potencijali). Borbena karakteristika može da se uvećava naređenjima (trošenjem komand poena), magijama, kao i podrškom saboraca koji su u kontaktu sa neprijateljem). Bez obzira na konačnu veličinu borbene karakteristike, nikada se ne baca više od 5 kockica. Sve što je preko 5 se računa kao rirol. Ako borbena karakteristika pređe 10, sve preko 10 se računa kao direktan demidž, tj. smanjuje životne poene. Na ovaj način, ni jedna jedinica (uglavnom) ne može biti ubijena jednim udarcem.
Ono što je specifično za heldorad jeste da jedinica koja juriša trpi penal – baca jednu kockicu manje!

Borbena sekvenca može biti i jednostrana kad je u pitanju pucanje, povlačenje iz borbe i još par situacija. Tada samo jedan igrač baca kockice.
Pucanje je na nivou 16-17 veka, tj. puške kremenjače. Za puške i pištolje potrebno je posle pucanja propustiti par aktivacija (uglavnom dve) da bi se puška napunila i moglo ponovo pucati. To znači da će većina pucača imati mogućnost da puca jednom do dvaput u toku partije. Domet nije ograničen, ali težina pucnja, tj. ciljni broj za kockicu zavisi od udaljenosti mete (jednostruka, dvostruka, trostruka i veća od trostruke vrednosti osnovnog dometa koji je različit za svako oružje).
Kod odabira meta poštu je se prednost najbliže (sa izuzecima ako je najbliža u borbi ili u nekom zaklonu).

Bitan deo igre su i magije, koje mogu biti aure ili prizivanje bića koja se zovu lemjuri a koji su zatim nosioci magije za koju su pozvani (uglavnom neka eksplozija sa AOE). Za upotrebu magija potreban je ili fokus (ne može ništa drugo da se radi tokom tog kruga) ili koncentracija (može da se hoda).
Aure imaju određeni domet (uglavnom 4″) i mogu delovati na saborce ili protivnike. Jedinice koje koriste aure imaju osobinu Mentalist.
Drugi tip magije mogu da upražnjavaju Inferalisti. Oni prizivaju bića koja se zovu lemjuri i koja zatim nose magiju za koju su pozvani (kao što rekoh, najćešće se kreću pa onda ekplodiraju). Lemjuri se aktiviraju dvaput, ali ne za redom (da bi se sprečilo da dvaput trče a da protivnik ne može da reaguje).

Svaka jedinica ima i svoje posebne sposobnosti, kao i pojedino oružje (slično kao u konfrontu). Uz ove sposobnosti, naređenja i aure, mogućnosti sinergija su velike (kao u Vormašinu).

Osnovne bitke se igraju u 200 poena, što je i vrednost osnovnog seta svake armije (10 figura). Ja sam kombinacijom osnovnog seta i dva blistera (uslovno blistera, pošto heldorado ima samo kutije), napravio armiju od 8 figura.

Ono što, za sada, fali engleskom prevodu je teren koji ima specifičnu ulogu. Neke sposobnosti jedinica imaju uticaj na raspored terena na početku. Neki tereni imaju uticaj na igru (biljke koje napadaju putnike namernike i sl). Naravno, tu su i jezera sumpora. Oni koji su igrali sa pravilima za teren kažu da ona donose još jedan nivo strategije u igru.

Scenariji u engleskom prevodu su izašli pre neki dan.

Meni se mehanika igre veoma dopada, što ne mogu reći za priču (da ne pominjem fetuse koji hodaju).
Ja na to gledam kao na srednjovekovni sukob vernika i ne vernika.

Нема реаговања to “PRAVILA”

Постави коментар