Waxerspasstime's Weblog
Miniature wargaming blog

SECRETS OF THE THIRD REICH

Godina je 1949. Drugi svetski rat je još uvek u toku.

Posle iskrcavanja u Normandiji, Švabe su oslobodile svoje tajno oružje – Vgas, koji svoje žrtve pretvara u Zombije. Društvo Vril radi punom parom, a istraživanje UFO baze na Antartiku donelo je napredak u tehnologiji koji je omogućio izradu „mehaničkih hodača“. Istraživanja u Rumuniji dovela su do kontrole bolesti koja izaziva pojavu vukodlaka i vampira. Smela akcija Skorsezeovih komandosa je uništila američki program Menhetn i donela Nemačkoj dokumentaciju za izradu nuklearne bombe (koja je bačena na London).

Odgovor amerike je u genetskom istraživanju kao i analizi letelice iz Rozvela. Super ljudi se bore protiv vukodlaka i vampira, a američki hodači se suprotstavljaju Nemačkim. Tri bombe su jedino što je ostalo od projekta Menhetn. Prva je bačena na Hirošimu, druga na Berlin, a treća je bila presretnuta na putu za Tokijo i završila na dnu mora. Postoje sumnje da su je Japanci izvadili.

Staljin vrši biološka istraživanja sa manje uspeha od nemaca, ali ipak uspeva da kontroliše horde zombija, kao i da napravi ljudski stimulans koji od običnog čoveka pravi zver – Sibirske podljude. Ruski inženjeri, po uzoru na zarobljene nemačke hodače, prave svoje hodajuće mašine.

Ratu se ne nazire kraj….

Zombiji, vukodlaci, vampiri, mutirani ljudi, vanzemaljci, betl vokeri, šta tu ima a da se nesvidi?
SotR je igra West Wind productiona, jedna u nizu Wird WWII igara, nastalih u prethodne dve godine.
Sistem je D6 (moglo bi se dodati +D12), sa mešavinom IGYG i naizmenične aktivacije. Svaki krug se sastoji iz faza:
1. Inicijativa (D6+ Cool, kako se u ovoj igri naziva uticaj morala ili ti komandna vrednost)
2. Održavanje – rešavanje efekata od prethodnog kruga
3. Komandna faza (IGYG)
4. Faza akcije (naizmenična aktivacija)
5. Faza bliske borbe (redosled određuje onaj ko ima inicijativu)

U komandnoj fazi oficiri i podoficiri izdaju komande svojim jedinicama. (niz naredbi za regrupisanje jedinica koje su „prsle“ moral, pozivanje artiljerije ili avijacije, pozivanje padobranaca, overvoč….).
U akcionoj fazi jedinice i pojedinci/vozila se aktiviraju naizmenično. Svaka jedinica može da se pomera i da puca.
Na kraju akcione faze izvršavaju se bombardovanja pozvana u komandnoj fazi.
Ono što je specifično za ovu igru jeste da jedinice nemaju uobičajene statove. Autori su podrazumevali da svi vojnici imaju slične fizičke atribute, te se svi to-hit rolovi rešavaju na 4+, uz gomilu modifajera (zavisno od oružja, specifičnih osobina, čardža, kavera itd). Jedinice se razlikuju po moralu zavisno od obučenosti (green, veteran, elite respektivno imaju cool 6,7,8 a oficiri za 1 više). Demidž se rešava na tabeli koja ukršta snagu oružja (npr. laka protiv pešadijska, Srednja AT itd.), sa okopom mete (lični pancir pa do teško oklopljenog tenka ili meha).
Pojedina oružja kao i pojedine jedinice, imaju specijalne osobine koje im daju bonuse.
Posebno poglavlje knjige bavi se vozilima, njihovim osobinama, kao i njihovom interakcijom sa jedinicama.
U osnovnoj knjizi (druga je već u najavi) posoje armijske liste za Nemce, amerikance, engleze i Ruse.
Igra je dizajnirana da se igra na nivou voda, ali tvrde da nije problem igrati ni sa većim ni sa manjim jedinicama. Cena je data za odeljenje/pojedinca/vozilo a ne za pojedinačne vojnike (kao što smo navikli). Organizaciona šema prati organizacionu šemu jedinica iz tog perioda, tako da za jedan vod (koji sadrži komandno odeljenje i bar još jedno odeljenje) može da se izabere do tri odeljenja podrške (snajperi, minobacači, vozila, vukodlaci, zombiji…), kao i jedan pojedinac.
Za većinu vozila iz drugog svetskog rata dati su statovi u indeksu knjige, te se ona mogu koritit u igri. U indeksu postoje i pravila za dizajniranje Mehova.
Figure za igru nisu loše, ali nisu baš od najboljih (zaboravite na kvalitet koji nudi Heldorado npr.)
Evo WIP fotki nekih mojih figura.


Američki laki Meh „komanč“ (u beta verziji igre ova figura je klasifikovana kao teško oklopljena pešadija)

Nemački specijalni karakter LIfe Wire ( u stvari Frau Elli Anselm, koja se malo čudno ponaša od kada se vratila sa antartika) napada američkog poručnika.
Westwind ima sistem koji se zove SHS (separate head system) koji omogućuje da obični pešadinci imaju određenu raznovrsnost (npr. moguće je za Švabe kupiti glave koje imaju kape a ne šlemove i sl.)
Evo i jedne strane iz knjige

Igra može da se igra kao klasični WWII (posebno zahvaljujući indeksu vozila), ali joj, naravno, posebnu draž daju zombiji, mehovi, oklopna pešadija.. Čim Damjan sklopi svoje nemce, odigraćemo partijicu (izveštaj iz prve ruke možete očekivati na blogu).

Korisni linkovi:
West wind – http://www.westwindproductions.co.uk/catalog/secrets_of_the_third_reich.php
Forum )sa odličnim betl riportima – http://secretsofthethirdreich.com/forums/index.php

Нема реаговања to “SECRETS OF THE THIRD REICH”

Постави коментар