Waxerspasstime's Weblog
Miniature wargaming blog

INFINITY THE GAME

dock_243
Već dugo pominjem Infinity na ovom blogu, pa je došao red da napravim i rivju pravila.
Pošto smo počeli da igramo ovu igru, i prošle nedelje odigrali partiju u troje, kroz betlriport ove partije predstaviću i pravila.
Infinity je sci-fi skirmiš igra koja se igra sa D20. Sistem igre je IGYG sa malim tvistom – za vreme aktivacije jednog igrača, drugi igrač ima pravo da reaguje na poteze prvog igrača (to je ono što se nekada u 40K zvalo overvoč, u Infinitiju je ARO – automatik riekšn order).
Dakle, na početku svakog kruga igrač dobija količinu ordera (komandi) u vrednosti broja živih vojnika na tabli (vojnici koji su skriveni (TO camuflage) ili imaju Airborn deployment ne daju order u pul). Te ordere koristi za izdavanje naređenja svojim trupama. Ne postoji limit koliko određena figura može da dobije ordera. To u praksi znači da igrač može ceo krug da igra samo sa jednom figurom. Dok sam čitao pravila to mi je bilo malo bezveze, ali je praksa pokazala da se to ne događa. Zahvaljujući AROu, ako koristite samo jednu figuru ceo krug, velika je šansa da ta figura ne dočeka kraj kruga živa.
Sa orderom koji figura dobije može da se radi koješta – jednostavne akcije kao što je pomeranje, pucanje, zaleganje, ustajanje, traženje protivnika kao i bliska borba, troše pola ordera (s tim da nije moguće ponoviti dve borbene akcije u istom orderu). Komplikovanije akcije – spekulativni ili intuitivni napadi (napadi bez LOSa), kamufliranje, iskakanje iz aviona i sl., troše ceo order.
Kada igrač aktivira figuru, on obznanjuje njegovu prvu kratku akciju ili dugu akciju koju koristi. Sve protivničke figure koje imaju LOS na tu figuru, imaju pravo na ARO, te protivnik objavljuje koje figure koriste to pravo. Prvi igrač, u slučaju da je prvi deo ordera iskorišten za kratku akciju, objavljuje drugu kratku akciju. Ako su oba igrača objavila napad sa daljine, događa se, takozvani, face-to-face (FTF) rol. Svaki igrač baca kocke koje su mu na raspolaganju i upoređuje sa svojim statistikama (uz modifikatore za daljinu, koji zavise od oružja, za kamuflažu ili kaver..). Svaka kocka koja je ista ili manja od modifikovane statistike a veća od protivničke kocke, je pogodak. Fora je tu što svako oružje ima burst, tj. koliko metaka (kocaka) može da ispali u jednom pucanju, ali u AROu se ispaljuje samo jedan metak (tj. Onaj ko napada ipak ima veće šanse.). Zato se treba paziti da se ne uleće u unakrsnu vatru protivnika. Aktivni igrač može svoj brst podeliti na više protivničkih figura koje imaju ARO. Ako se desi da, recimo, dve figure imaju ARO, a aktivna figura gađa samo jednu od njih, onda ona druga baca, takozvani, normalni rol – treba da baci jednako ili manje od svoje modifikovane statistike. Na prvi pogled ovo deluje komplikovano, ali u igri, posle malo prakse (tj, dva-tri kruga) ide prilično tečno.
dossier
Pre nego što pređem na betl riport da pomenem da ova igra ima mnoge kul stvari – kamuflažu (figura je predstavljena samo markerom na terenu i protivnik mora prvo da je otkrije da bi dejstvovao po njoj), TO kamuflažu (zapisuje se na papir gde se figura nalazi i dok god se ne pomera, ona ostaje skrivena), Spektralne vizire (poništavaju kamuflažu i vide kroz dima), robote, hakere, doktore, inženjere, minere, elektronske impulse koji kvare sve što ima elektroniku u sebi, neke vrste drednota (zovu se T.A.G.ovi), vanzemaljce koji mogu da preuzmu vašu figuru …….. Uskoro izlazi i druga knjiga u kojoj će biti holo projektori i ko zna šta već.

A sada – betl riport.

O12 je veštačka inteligencija koja predstavlja neku vrstu ujedinjenih nacija budućnosti. Jedna od letelica O12 koja je prenosila važne informacije, srušila se na ne nastanjeni svet. Agenti raznih strana došli su do te informacije, te Yu Jing, Arijadna i Nomadi šalju svoje udarne grupe kako bi se dokopali ostataka letelice koji sadrže bitne podatke.
Yu Jing pod komandom generala Zulufa poslala je gomilu svojih prašinara (5 kom Zanšia) uz podršku hakera, doktora i jednog veterana Dao Feia (kamuflaža, infiltracija).
Nomadi su odabrali da pod Histeričnu komadnu Istoričara stave 2 prašinara Alguacila, jednog pripadnika Sekuritatea (poručnik), dobro oklopljenog veterana Mobilnih brigada, kao i neuhvatljivog Zeroa (kamuflaža, infiltracija). Kako bi unela element iznenadjenja, komanda je poslala i dva pripadnika padobranske jedinice Helketi ( jedan od njih je poneo ozloglašeno oružje Nomad – „bacač lepka“, koje protivnika bukvalno „zalepi“u mestu, a drugi teški mitraljez (HMG). Obojica su vrsni padobranci (AD:Combat Jump – igrač određuje mesto na tabli na koje će padobranac da sleti), i odliku je ih hrabrost(V:Courage)
Arijadna je svoju Bandu poverila pukovniku Zeki. Oslanjajući se pretežno na svoje gerilce, u boj su poslata dva prašinara Kozaka (jedan je poručnik), jedan veteran Kozak prekaljen u mnogim borbama (Šok imjuniti, Veteran), jedan izviđač (kamuflaža, infiltracija), kao i jedan Tenkhanter sa HMGom (Kamuflaža). Za element iznenađenja, pobrinula se pripadnica Prve Padobranske Regimente (mimeticizam – najniži oblik kamuflaže, AD:Parachutist – pre početka partije igrač mora da odredi kvadrant na čijoj ivici će se pojaviti padobranac).
Podaci od važnosti nalaze se u šest delova raspadnute letelice, rasutim po terenu. Hakeri mogu da daunlouduju podatke iz delova sa razdaljine od 8“ (nije potreban LOS). Obični vojnici kratkom akcijom uzimaju komad i nose ga u svoju diplojment zonu. Pobediće onaj koji se dokopa najveće količine podataka.
Yu Jing i Nomadi se razmeštaju u susednim uglovima table, dok arijadni pripada sredina naspramne stranice. Izviđač i Tenkhanter Arijadne, kao i Zero Nomada počinju igru maskirani. Daofei je pokušao da se infiltrira, ali pošto je pao Fizikl rol primećen je od neprijatelja te počinje ne kamufliran.
General Zuluf nesmetano razmešta svoje trupe zahvaljujući terenu koji ga štit od ostale dve udarne grupe. Zunši haker žuri da što pre dovede svoj hakerski aparat u domet otpadaka letelice. (Svaka figura ima dve muvment statistike – prva se koristi kod prve kratke akcije u okviru ordera, a druga ako se koriste dve kratke akcije u okviru istog ordera. Kod prašinara su obe veličine iste (prosečno 4“) dok teže oklopljene jedinice imaju drugu veličinu manju (ugkavnom 2“). Daofei koristi odsustvo neprijateljskih pogleda da se kamuflira na vrhu jednog dela raspadnute letelice (Jedinice koje imaju kamuflažu, mogu da se kamufliraju ako su izvan LOSa neprijatelja. Figura se zamenjuje markerom).
Nomadi kreću u akciju zauzimajući zaklone neodlučni da krenu ka i jednom od supranika (verovatno im je upravna komanda izdala naređenje da sačekaju padobrance pre stupanja u dejstvo).
Arijadnin izviđač koristi odsustvo neprijatelja da se dokopa prvog dela letelice, ostavljajući pri tome dve mine, kako bi sprečio neprijatelje da se dokopaju ostalih delova. (Mine su „pametne“, te eksplodiraju ako se u radijusu od 8“ nađe neprijateljski vojnik, a u istom radijusu nema prijateljskih snaga – tj. imaju Friend-or-Foe mehanizam) Posle izvršenog zadatka, izviđač se vraća u svoju diplojmet zonu, a jedan od Kozaka se pomera duž zaklona, kako bi imao bolji pogled na snage Yu Jinga koje se prikradaju iza ruševina zidina neke drevne civilizacije.
Inicijativa prelazi na stranu YU Jinga. Hakerka i pored sporadične vatre dolazi u domet
prvog dela letelice i uspeva da daunluduje podatke. Pri tome razmenjuje vatru sa kozakom koga pogađa, ali Kozakov oklop prima udarac (posle uspešnog hita, igrač baca armur rol, tj. trba da baci više od snage oružja kojim je pogođen. Snaga se umanjuje za veličinu oklopa figure i za još 3 ako je figura u zaklonu – dodiru sa elementom terena koji je zaklanja) Hakerka zatim ulazi u domet drugog dela i daunlouduje podatke iz njega. Pri tome je pogađa metak Kozaka, ali je njen oklop spašava.
Nomadi, uvidevši da su preostali delovi letelice ili minirani ili pod unakrsnom vatrom, rešavaju da se razračunaju sa Arijadnom (iako su inače u prilično dobrim odnosima, ali su ih mine izviđača iznervirale ovom prilikom). Koristeći sve usputne zaklone, kreću ka položaju Arijadne.
Izviđač ostavlja pronađeni deo u svojoj diplojment zoni i kreće da pomogne Kozaku koji je razmenjivao vatru sa vojnicima Yu Jinga. Dolazi u poziciju i otvara vatru na Hakerku. Hakerka pada pogođena (figura koja je kamuflirana, pucanjem otkriva sebe, ali ima prednost normalnog rola, tj. ako ubije neprijatelja on nemože da uzvrati AROom) Na položajima prema nomadima, Veteran Kozak otvara vatru na Alguacila koji se krije iza zida ali promašuje. Uvidevši da će uskoro upasti u vatru mnogobrojnijih protivnika, povlači se u zaklon (kada igrač objavi da mu je prva akcija muvment, protivnik objavljuje svoj ARO. U slučaju da protivnik puca, prvi igrač može da uzvrati vatru (sa punim brstom). Ako protivnik ne želi da puca igrač može da iskoristi i drugu akciju za muvment) Tenkhanter ostaje kamufliran u svom rovu.
General Zuluf, shvatajući kakvu opasnost po njegove trupe predstavlja Izviđanja, naređuje Jednom od Zanšija da otvori vatru. Rezulta međusobne razmen vatre između Zanšija i Izviđača je jedan mrtav izviđač.(kad igrač na kockici dobije tačan broj modifikovanog atributa, to je kritičan pogodak – protivnik nema pravo na armur rol i dobija jednu ranu direktno).

Zanši je oslobodio svoju udarnu grupu pretnje koje predstavlja Izviđač Arijadne

Zanši je oslobodio svoju udarnu grupu pretnje koje predstavlja Izviđač Arijadne


Pod zaštitnom vatrom Zanšija, doktor se probija do Hakerke i uspeva da joj izvida rane. Oporavljena hakerka dolazi u domet tređeg dela letelice, ali ovog puta ne uspeva da daunlouduje podatke (rana je izgleda ipak imal uticaja na njenu koncentraciju).
Nomadi se približavaju pozicijama Arijadne.
Mobilni Brigadir, pouzdajući se u svoj oklop, pretrčava brisani prostor

Mobilni Brigadir, pouzdajući se u svoj oklop, pretrčava brisani prostor


U pripremi je opšti napad na Tenkhanterov položaj

U pripremi je opšti napad na Tenkhanterov položaj


Tenhanter, uviđajući da će njegov položaj uskoro biti overranovan, otvara vatru na nadolazeće Nomade. Posle žestoke razmene vatre, njegov položaj je siguran jer je uspeo da neutrališe sve tri pretnje (pripadnika Mobilnih brigada kome njegov oklop daje dve rane, kao i jednog Alguacila i Zeroa). Nakon ovog okršaja, tenkhanter se ponovo kamuflira. Na drugom krilu Kozak pokušava da osveti Izviđača, ali u razmeni vatre prima metak. Pošto ga oklop još jednom štiti, on rešava da se skloni sa linije vatre.(Pri AROu jedan od igrača ne mora da puca nego može da pokuša da „dodžuje“ metak, pri čemu treba da baci jednako ili manje od svoje fizikal karakteristike, koja je u večini slučajeva veća od modifikovane balistike. Mislim da smo sva trojica zaključili da dodž treba češće da se koristi.)
Tenkhanter je otklonio pretnju svom položaju

Tenkhanter je otklonio pretnju svom položaju


Na scenu stupa i pripadnica padobranske regimente koja se spušta iza redova Yu Jinga. U razmeni vatre s njom, padaju dva Zanšija.
Dao fei, uvidevši opasnost koju predstavlja padobranka, otvara vatru i neutrališe je, a zatim se kamuflira.
Yu Jing hakerka, koja je uspešno obavila svoj primarni zadatak, reši da nedozvoli neka dalja iznenađenja s neba te kreće da hakuje avion koji dovozi padobrance Nomada. I pored velikih ometanja, ona uspeva u tome (hakovala je na 2 i manje, a Zuluf je bacio 1!).
Nomadski padobranci moraju hitno da napuštaju avion. Onaj sa HMGom uspeva da sleti na predviđeno mesto (baca manje od fizikl (PH) -6). Drugi padobranac neuspeva da se spusti na predviđeno mesto i završava izvan table (u slučaju da padobranac padne svoj PH rol, udaljenost disperzije se računa kao razlika između dobijenog i ciljnog broja * 2.5, a pravac disperzije je druga cifra dobijenog broja – npr. modifikovani PH je 7, igrač baca 12; udaljenost disperzije je 5*2.5=12.5“, a pravac je 2 (pravac se gleda prema templejtu koji ima obeleženo od 0 do 9. Padobranac koji ode izvan stola, ne daje svoj order u pul, a mora da potroši jedan order iz pula kako bi se vratio na ivicu stola, i to na mesto na kome je napustio sto). Posle uspešno obavljenog zadatka, Hakerka kreće ka diplojment zoni, a Doktor obilazi ranjene vojnike sa polovičnim uspehom (jedan živ, drugi umro (doktor mora da baci jednako ili ispod svoje volje (WIP) da bi izlečio; ako ne uspe – pacijent umire).
Nomadski padobranac koji je promašio mesto spuštanja, pojavljuje se na ivici bojnog polja a ostatak Nomad kreće u poteru za Hakerkom koja im je pokvarila planove.
Tenkhanter, uzima na nišan tek pristiglog padobranca i neutrališe ga. Ponovo kamuflira svoj položaj.
Hakerka stiže u svoju diplojment zonu. Dao fei pokušava da otkrije Tenkhantera, u tome uspeva, ali za uzvrat dobija metak. Njegov oklop uspeva da izdrži udar protiv oklopne (AP) municije (AP municija polovi okolp protivnika), te se povlači sa svog položaja (kad figura preživi protivnički pogodak, može da prođe tkzv. gats rol (da baci manje od svog WIPa). Ako prođe – ostaje na mestu. Ako ne želi da prolazi gats rol ili padne isti, mora da se skloni sa linije vatre (da uđe u zaklon, zalegne ili krene ka najbližem zaklonu)
Obračun Daofeia i Tenkhantera

Obračun Daofeia i Tenkhantera


Doktor uspešno leči još jednog Zanšija.
Nomadi su i dalje u poteri za Hakerom. Obilaze breg koji ih razdvaja od mrskog Yu Jinga.
Kozački poručnik dolazi u priliku da otvori vatru na Doktora i tako omogući svojim saborcima da konačno počnu da smanjuju brojno stanje Yu Jinga (Ženevska konvencija – šta to beše?). Uspešno neutrališe hrabrog doktora. Kozački veteran koristi međusobni obračun protivnika i dolazi u posed još jednog dela letelice.
Propust u obuci ili Šta je to Ženevska konvencija

Propust u obuci ili Šta je to Ženevska konvencija


Pomahnitali Helket upada među Yu Jingovce u povlačenju i pravi masakr (padaju Daofei kao i jedan ili dva Zanšija), ali suviše kasno – Hakerka je već prebacila podatke u informatički centar carstva.

Yu Jing – 3VP
Ariadna – 2 VP
Nomadi – 0 VP

MVP partije - Zanši haker

MVP partije - Zanši haker

Bila je super partija. Infinity je podjednako interesantan i sa više protivnika. Do sada smo igrali samo sa „klasičnim“ jedinicama, ali je igra dobila na „dubini“ uvođenjem hakera i doktora. Mislim da će bivati sve interesantnija sa uvođenjem svakog novog štosa (Multispektral vižn, Tagovi, roboti…). Još uvek se nismo oprobali u bliskoj borbi, te i to željno isčekujem. Igra je veoma dinamična. Mi igramo u 160 poena, i igra kad igraju dvojica, traje 30-45 min). Kao što mislim da je Heldorado prava simulacija srednjovekovnog boja, tako mislim da je Infinity prava simulacija boja budućnosti.

Evo i opisa frakcija:

Panoceania – Haj tek frakcija sa dobrom balistikom. Neke jedinice su religiozne (zadržavaju svoj order i kad izgube poručnika. Inače, kad armija izgubi poručnika, ima na raspolaganju samo dva ordera koja može da koristi ili da za njih proglasi novig poručnika – što praktično znači da igrač gubi jedan krug)
cutterpormikemcvey
dsc00054

Yu Jing – Haj tek frakcija sa nekim od najboljih specijalista za blisku borbu.Takođe su poznati i po gomili Teške (oklopljene) pešadije, ali su malo deficitarni sa efikasnom lakom pešadijom. Japanski deo frakcije je upravo dobio kul motore.
dsc_5323_doc
dsc_5774

Ariadna – Gerilci. Kamuflaža, kamuflaža i još kamuflaže. Pri tome i veoma moćno oružje (AP oružje, autokenon..). Niska tehnologija (nemaju hakere u opšte, njihova teška pešadija ne može da se hakuje ali nema ni dve rane), teško naoružanje i gomila manijaka koji se teško vide.Pri tome imaju i vukodlake (ali nemaju tagove i robote. U pravilima se pominju arhajični tagovi, tako da se očekuje da Arijadna ipak dobije Taga.)

Haqqislam – Nisko tehnološka frakcija kao Arijadna, ali napredni u biotehnologiji.Imaju gomile religioznih trupa kao i jedinstvene biotehnoloske prednosti (super-skok, viralna municija).

Nomads – Čudaci. Tehnološki najnaprednija ljudska frakcija (najbolji hakeri). Malo su “mekši” od Yu Jinga i PanOa. Oni su izmislili Tagove i imaju gomilu robota (REM).
szala_06

Combined Army – Još veći čudaci. Tehnološki najnapredniji. Ujedinjeni vanzemaljci protiv čovečanstva. Nedostaje im efikasna laka pešadija (čitaj – sve njihove jedinice su skupe u poenima)

Evo jednog linka za odličan betl riport:
http://www.nomadarachne.com/infinity_ENG/index.php?option=com_fireboard&Itemid=164&func=view&id=2503&catid=7

Ovo je samo delić priče o Infinityju. Ali netreba pričati, treba igrati 8)

Нема реаговања to “INFINITY THE GAME”

Постави коментар