Waxerspasstime's Weblog
Miniature wargaming blog

Dark Age Essence

Planetu A23-Q4b robotske sonde klasifikovale su kao D3 – moguće naseljavanje, ali potpuno ne isplativo i ne podobno za stalno ljudsko boravljenje. To je bio signal za mega korporacije da izgrade svoje tajne labaratorije na tom svetu, van domašaja Ujedinjenih Svetova. Naseljavana kompanijskim ljudima, robovima i kojekakvim probisvetima, populacija planete brzo je rasla. Stanovnici su joj nadenuli ime Attr – Pakao.
Nekoliko desetina godina kasnije, Ujedinjeni Svetovi se raspadaju i započinje krvavi među galaktički rat. Nemajući potrebu da i dalje kriju svoja postrojenja, megakorporacije povlače svoje ljude sa Attra, u početku u tajnosti. Međutim ta tajnost nije mogla dugo da traje i izbijaju neredi. Poslednji naučnici i tehničari beže sa planete progonjeni besnom ruljom. Planeta, bez infrastrukture koja bi podržala život (farme, industrija i sl.) i mogućnosti komunikacije sa ostatkom univerzuma, ostaje prepuštena samoj sebi.
Generaciju kasnije, plemena i bande se bore za opstanak, koristeći ostatke tehnologije i ljude sa minimumom znanja o njoj. Religija jača. Izdvajaju se moćni pojedinci koji predvode velike vojske radi osvajanja teritorije i sebe proglašavaju za svetce. Planeta dobija novo ime – Samaria. Vanzemaljska rasa, koja je nastanjivala podzemlje planete, izlazi na površinu.

Svet Dark Age je post apokaliptični svet gde se plazma puške sreću sa maljevima i samostrelima. Visoka tehnologija je retka i izuzetno ne pouzdana. To je svet koji je osmislio poznati ilustrator Brom, a čiju su viziju maksimalno ispoštovali momci iz Dark Age Gamesa.

Essence je knjiga pravila za Dark Age, te je poznatih Bromovih ilustracija kao i flafa relativno malo. Knjiga je urađena pregledno i sa glosarijem na kraju (mnogo pomaže da se brzo dođe do nepoznatog termina.

Dark Age je Sf skirmiš igra, naizmenične aktivacije sa D20 kockicama, mere su u centimetrima.
Svaki krug je podeljen u tri faze: Pripremnu fazu, Inicijativu i Akcionu fazu.
U pripremnoj fazi se rešavaju efekti koji traju jedan ili više krugova (kao u Wormašinu vatra, rđa i sl.).
U fazi inicijative se određuje ko će igrati prvi (manja pobeđuje). Pobednik može da prepusti prvenstvo drugom igraču sa mogućnosti da specificira kojom figurom/jedinicom će taj igrač prvo da odigra.
U akcijskoj fazi, jedinice (indipendenti ili „heroji“) se naizmenično aktiviraju. Svaka jedinica ima određeni broj akcionih poena koje može da potroši u jednom krugu (kao u Warzonu) na kretanje, napade, „magije“ a sa poslednja dva može da se stavi u stanje pripravnosti (on hold). Interesantno je da stanje pripravnosti ne traje do sledećeg kruga, nego do sledeće aktivacije figure. Tako je teoretski moguće da se figura aktivira tri puta u jednom krugu (Hold iz prethodnog kruga, noramlna aktivacija, hold iz trenutnog kruga).
Bliska borba, pucanje i „mađijanje“ se obavljaju po istom obrascu (osim što se pri „mađijanju“ umesto armura za sejv koristi karakteristika psihe), te mislim da se igra vrlo lako savlađuje.
Pri pucanju postoji „zona opasnosti“ od 20 cm, te neprijatelji koji su u toj zoni imaju prednost kod odabira mete.
Pošto je tehnologija u Dark Age nepouzdana, svako oružje (kako „daljinska“ tako i za blisku borbu) ima osobinu MAL, odnosno „zastoj“ (malfunction). Kada se pri „tu hit“ rolu prebaci ta vrednost, oružje je zatailo a korisniku se dogodi nešto ružno 🙂 .
Magije su, uglavnom, parapsihološki efekti dobijeni genetskim inženjeringom, kao i urođeni efekti vanzemaljske rase.
Naravno, postoje i pravila za moral.

U okviru knjige dato je 6 scenarija, a na sajtu se može daunlodovati još. Scenariji su malo maštovitiji od bazičnih scenarija drugih igara.
ARMIJE

U igri postoje 4 frakcije, te su pri kraju knjige date kartice i opisi specijalnih osobina za po tri jedinice svake frakcije. Ove kartice omogućuju da se pravila probaju sa armijama od oko 200 poena (5-6 figura, a za Dragzre 7-8). Ovo su kartice iz blistera.

Fora je u tome što su figure za Dark Age u početku pakovane sa karticama a pravila su bila besplatan daunloud. Međutim, onda su počeli da izdaju armijske knjige pa su prestali da pakuju kartice sa figurama. Predpostavljam da to nije naišlo na dobar odjek među fanovima jer su u nekom trenutku postavili na sajt sve kartice kao besplatan daunloud. Trenutan situacija je da se kartice opet pakuju sa figurama a moguće ih je kupiti i pojedinačno (ukinuli su dauloud sa sajta).
Uobičajena poentaža za početne bitke je 500 poena.

Frakcija ljudi se zove Forsaken. U okviru nje, za sada, postoje tri liste za tri „svetca“. Većina figura mogu da se koriste u sve tri liste.

Druga ljudska frakcija je frakcija „svetca“ otpadnika Johanna – Skarrd. On je voleo da eksperimentiše sa genetskim inženjeringom što se ostalim svetcima nije svidelo. Za sada postoji osnovna lista, kao i podlista Toksik kulta.

Frakcija vanzemaljaca Dragyra sastavljena je od Zaistarođenih (trueborn) i robova. Ona ima specijalno pravilo Onor befor combat koje kaže da Dragir Zaistarođeni se u bliskoj borbi bori samo sa dostojnim protivnikom. Protivnik će dokazati da je dostojan tako što će pobiti armiju robova pre nego što dođe do borbe sa Zaistarođenim. To u praksi znači da armija Dragira na svakog Zaistarođenog mora da ima najmanje 3 roba. Prva lista je lista Ledene kaste (sa poznatom figurom Ice elementala napravljenom od prozirnog poliuretana), a u pripremi je lista vazdušne kaste.

Brood je armija odbeglih eksperimenata i mutiranih „domaćih“ živuljki. Ne dopadaju mi se, pa se nisam nešto udubljivao.

Figure za ovu igru su veoma interesantne. Skulptori su uspeli da isprate Bromove skice.

Do kraja septembra bi trebalo da prikupim tri armije od oko 1000 poena (Forsaken, Skarrd, Dragyr) pa ako bude zainteresovanih, moćiće i da se igra

Нема реаговања to “Dark Age Essence”

Постави коментар